Учні 8-11 класів

Учні 10-11 класів
підготували і провели день ігор і вікторин для учнів початкових класів.
(Класний керівник Курапова О.В.)
                      
 
Учень . Багато з вас ходять до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні пам’ятати такі правила: шлях до школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи дорогу. Коли йдете вулицями, будьте обережними! Не поспішайте! Йдіть тільки правим боком тротуару, чи узбіччям. Не виходьте на проїзну частину вулиці чи дороги. Проходячи повз ворота, будьте особливо обережні! З воріт може виїхати автомобіль. Переходь вулицю тільки по пішохідних переходах. Перед тим, як переходити вулицю, подивіться ліворуч. Якщо проїзна частина вільна – йдіть. Дійшовши до середини вулиці, зупиниться. Тепер подивіться праворуч. Якщо проїзна частина вільна, продовжуйте перехід. Якщо вулиця регулюється світлофором, обов’язково зверніть увагу на його кольори. Всі ми є пішоходами, тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих правил.

Отже ми розпочинаємо подорож до країни Світлофорії. Але для того, щоб вирушити в путь, нам потрібно вибрати транспорт. Які види транспорту ви запропонуєте?
(Діти називають варіанти)
- Але ж країна має назву Світлофорія. Який же транспорт доречніший? (Автомобіль)
(Виконуються вправи у вигляді фізкультхвилинки)
-        Давайте зручно сядемо в автомобіль (сіли за парти)
-        Плавно, але надійно закриємо дверцята (рух рукою)
-        Не забудемо пристебнути паски безпеки (рухи руками)
-        Натиснемо на газ (рух ногою)
-        Поїхали!!!

Учень
Переходь вулицю в дозволених місцях при (якому?) сигналі світлофора.
(Яке?) світло забороняє перехід.
(Яке?) попереджає.
(Помічники Світлофора допомагають дітям відповідати, тримаючи відповідний колір)
Учень  Діти, ви добре знаєте сигнали світлофора, а чи вмієте ви розгадувати загадки? Зараз перевіримо   Подорожуючи країною Світлофорією, ми бачимо багато перехресть, безліч вулиць. На кожній з них нам зустрічаються транспортні засоби. Давайте спробуємо відгадати!
На дорозі їх багато –
Їде на колесах хата.
Двері спершу ти відчиниш,
На дивані відпочинеш,
А вона в єдину мить
Хоч куди тебе домчить!
(Автомобіль)
Я живу у гаражі – перевожу вантажі,
Ще великий кузов маю, людям всім допомагаю.
Дрова я вожу, пісок. Іграшку на мій зразок
Он малий хлопчак повіз. Я звичайний _ _ _ _ .
(Ваговіз)
Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги.
(Велосипед)
Залізний кінь,
Фарбований
І гумою
Підкований.
(Авто)
Я стою
На ходу,
А спинюся —
Упаду.
(Велосипед)
Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає.
(Автомобіль)
Вгору ріжки підіймає
І в дорогу вирушає.
Їздить тільки у містах,
І по буднях й по святах.
(Тролейбус)
Покрути його педалі -
Й повезе в далекі далі.
Є звичайний, є гірський,
Жовтий, білий, голубий…
(Велосипед)
Я не їм вівса, ні сіна
Дайте випити бензину –
Всіх коней обжену,
Куди хочеш, побіжу.
(Автомобіль)
Як сідаєш – він бурчить,
По дорогах швидко мчить.
Та шолом слід одягати
І права водійські мати.
(Мотоцикл)
Я стою на ходу,
А спинюся – упаду.
(Велосипед)
- А на цю загадку можна відповісти хором.
На дорозі є начальник.
Ім’я йому – …(Регулювальник)

1. Біжать чотири брати
І один одного не можуть наздогнати.
(Колеса)
2. Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорові очі
Я маю недарма…
(Світлофор)
3. Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай, тролейбус)
4. Тримаюсь лише на ходу,
А як зупиниш – упаду.
(Велосипед)
5. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(Світлофор)
6. З рогами, а не коза,
Є сідло, а не кінь.
З педалями, а не рояль,
З дзвоником, а не двері.
(Велосипед)
7. Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить сороконіжка.
(Поїзд)
8. Довгий хвіст дугою тягне за собою
(Тепловоз)
В мене є три кольори,
Всі для діла, не для гри.
Пішоходи й водії
Знають правила мої.
Коли колір я міняю –
Тих чи інших зупиняю.
- Що ж це, діти?
(Світлофор)
Учень. З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?
Назва ця походить від двох слів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, що несе світло. 
5 серпня у всьому світі святкується День народження світлофора.
Саме цього дня в 1914 році на одній із доріг американського міста Клівленд з`явився перший прилад для регулювання дорожнього руху. 76 років тому в британському Лідсе був встановлений перший в світі «електричний полісмен». У січні 1930 року в Ленінграді був відкритий перший радянський автоматичний семафор для регулювання вуличного руху.
У СРСР перший світлофор встановили 15 січня 1930 року в Ленінграді на розі проспектів 25 Жовтня і Володарського (нині Невського і Літейного проспектів). А перший світлофор в Москві з`явився 30 грудня того ж року на розі вулиць Петрівка і Міст Коваля.
У зв`язку з історією світлофора часто згадують ім`я американського винахідника Гаррета Моргана (англ. Garrett Morgan), що запатентував в 1922 році світлофор оригінальної конструкції. Існує стійкий міф про великий вплив Моргана на розвиток світлофорів, проте насправді він лише один з багатьох винахідників всіляких світлофорів початку XX століття.
 Учні-старшокласники проводять ігри
Гра «Червоний, жовтий, зелений»
На сигнал «жовтий» - тиша, на «червоний» - плескають в долоні, на «зелений» - крокують (умовно). Результати записують на екран.
Вчитель: Закон вулиць суворий. Він не любить тих, хто не виконує правил. Адже саме цей закон зберігає життя багатьом людям. Діти, будьте уважними на дорогах!

Гра «Перехід»
Перед початком руху подивіться наліво. Машин не має – іди!
Дійшов до середини – подивись направо. Машини близько – почекай.
Машин не має – закінчуй перехід.
Результат гри записується на екрані.
Гра «Перехрестя»
- Наступне змагання – гра «Перехрестя». В центрі нашого класу – «перехрестя». За командою «рух» гра починається.
«Водії» заводять свої машини, «пішоходи» йдуть до перехрестя. Діти грають групами по п’ятеро з кожної команди. «Світлофор» показує свої кольори. Наприклад: «Світлофор» показує зелене світло – «водії» стоять, «пішоходи» переходять перехрестя. Потім жовте світло – всі стоять, «водії» заводять свої двигуни. Червоне – «пішоходи» стоять, «водії» поїхали. Хто помиляється, вибуває з гри. А переможці одержують фішки.
Гра проводиться два-три рази зі зміною учасників.
Гра «Не плутай сторони»
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».
Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і залишився стояти. Вони одержують фішки. Кількість одержаних командами фішок заноситься до екрана змагань.

Вікторина
- Кожній команді я ставитиму запитання, а ви повинні якнайшвидше на них відповідати. За правильну відповідь – зелена фішка. І так, почнемо.
1) Як називаються вулиці біля нашої школи?
2) На якій вулиці розташована наша школа?
3) Назвіть елементи вулиці (проїзна частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
4) Що таке проїзна частина? (Елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів).
5) Що таке тротуар? (Елемент дороги, призначений для руху пішоходів).
6) Що таке перехрестя? (Місце перехрещення доріг на одному рівні).
7) Що таке пішохідний перехід? (Ділянка проїзної частини, призначена для руху пішоходів).
8) Який рух транспорту встановлено в Україні? (Правосторонній).
9) Що таке «зебра»? (Спеціальна дорожня розмітка пішохідного переходу).
10) Для чого потрібен світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів).
11) Що означають кольори світлофора?
- Молодці!.
За матеріалами сайтів:
1.     www.gaisumy.gov.ua

Учні 8-9 класів
провели учнівський лекторій на тему:
«Дбайте про свою безпеку!»
(Класний керівник Петрухнова Т.В.)

Безпека руху велосипедиста
Велосипед завжди був і залишається одним із улюблених  засобів пересування, захоплюючим видом спорту і туризму. Він міцно увійшов у побуту людей, особливо молоді. Але, разом з тим, саме він - винуватець безлічі серйозних травм. Мабуть, кожному з  Вас доводилося бачити, як навздогін автомобілю чи автобусу мчить велосипедист ( і не завжди підліток, часто й доросла людина), не звертаючи уваги ні на швидкісний рух транспорту, ні на ожеледь узимку. Та й підлітки, які демонструють на тротуарі серед переляканих пішоходів «акробатичні етюди» на велосипедах, не таке вже рідкісне явище.
Можна тільки вітати прагнення молоді навчитися гарно їздити на цьому екологічному виді транспорту. Сучасний велосипед - це здоровий спосіб життя, можливість подорожувати та милуватися краєвидами, безліч цікавих друзів-велосипедистів і, що для підлітка теж важливо, престиж.
Але, придбавши собі «двоколісного друга», підлітки одразу ж забувають, що велосипед – учасник дорожнього руху. Хай не такий швидкісний, як автомобіль, але все ж – транспортний засіб. Немає сумніву, що водій автомобіля, який не знає або ігнорує правила дорожнього руху, може накоїти багато лиха на дорозі. А велосипедист? Права на керування велосипедом не потрібні, навіщо ж правила вчити? «Я не по дорозі їжджу, а тротуаром» - інколи чуєш від велосипедистів. І знов, кидаються у бік з тротуару пішоходи, коли раптом за спиною роздається велосипедний сигнал. Ще гірше, коли група молодих людей влаштовує тротуаром  перегони.
Не задумуючись над небезпекою, яку несе велосипед для інших учасників дорожнього руху, велосипедисти не дуже дбають і про власну. Кошти на сучасний яскравий велосипед знаходяться, а на велосипедний шолом, засоби захисту рук та ніг – ні. А падіння з велосипеду справа майже звичайна і дуже травмонебезпечна.

Чи легка справа винайти велосипед?
У перекладі з латинської велосипед означає "швидкі ноги". Його винахідником, як свідчать архівні документи, був російський кріпосний Юхим Артамонов. 1800 року у день святого Іллі Ю.Артамонов "був битий різками" за те, що їздив по місту Катеринбургу на "дивовижному самокаті" і лякав коней. Одужавши від побоїв, Артамонов відправився на своєму самокаті з Нижнього Тагілу до Петербургу. Двоколісна машина важила близько двох пудів, стільки ж важила скринька, в якій було припасене все необхідне в дорогу.
Шосейних доріг тоді не було. Відстань від Нижнього Тагілу до Пермі, рівна 510 кілометрам, які Артамонов подолав за чотири доби, проїжджаючи у день понад 127 кілометрів. До Петербургу він прибув, залишивши за спиною понад 3000 кілометрів. Потім попрямував до Москви, проїхавши ще близько 700 кілометрів. У Москві в ці дні проходили свята з приводу коронації Олександра I. Самокат Артамоновапомітили. Винахіднику подарували 25 рублів і дали вольну. Події ці відбулися задовго до того, як подібні машиниз'явилися в Європі.
У Європі відомим винахідником велосипеда з'явився німецький лісничий Драйс. У 1813 році Драйс удосконалив самокат. Роздвоєну дощечку, або вилку, в якій оберталося переднє колесо, Драйс не став прибивати до рами нерухомо. Він прикріпив її на болті з гайкою, щоб вилка з колесом могла вільно повертатися. Від вилки йшли вгору дві палички, які на висоті рук сідока з'єднувалися поперечиною. Це булоперше велосипедне кермо.
Наступним удосконалювачем велосипеда став робочий, мідник Дальзель. Відштовхуватися ногами від землі незручно, вирішив він і придумав передачу на вісь переднього колеса. Сідок гойдав руками два важелі. Але руки виявилися дуже слабкими для такої роботи: "ходити на руках" було дуже незручно. І тоді Дальзельвикинув важелі для рук і замінив їх педалями для ніг. Так у велосипеда з'явилися педалі.
У 1865 році в Європі з'явився залізний велосипед. Його створили французькі механіки Мішо і Лальман. Правда, колеса їх велосипеда були ще дерев'яними, обтягнутими товстими залізними шинами. Затерама була цілком кована з квадратного залізного бруса. Такий велосипед важив в два рази більше сучасного. Щоб велосипедиста менше трясло, сідло було закріплено не прямо до рами, а до зігнутої залізної пластини на зразок ресори. Але це мало допомагало. Велосипед одержав невтішне прізвисько "кісткотряс".
Цей недолік допоміг усунути ветеринарний лікар Данлоп, що жив в Шотландії: він увів гумовий обід на колеса, який накачувався повітрям. Це були перші у світі повітряні шини.
Дуже важливе удосконалення вніс англієць Каупер. Він застосував кулькові підшипники. Хід велосипеда різко полегшився.
У 1884 році з'явилися перші велосипеди з однаковими низькими колесами, довгою рамою і ланцюговою передачею на задню вісь. І незабаром всі велосипеди стали випускати за цим типом.
У 1892 році було зроблено по суті останній важливий винахід, пов'язаний з велосипедом: французький інженер Моро придумав втулку з вільним ходом. Тепер уже не треба було весь час крутити ногами. Розігнавшись або спускаючись з гори, велосипедист міг зупинити педалі і відпочити. Їздити на велосипеді стало ще легше.
Проте шлях до визнання велосипеда був нелегким. Над велосипедистами сміялися, їм забороняли їздити по вулицях. Поліція теж прагнула перешкодити розповсюдженню велосипедів, вважаючи, що вони заважаютьвуличному руху. Та все ж число велосипедистів швидко збільшувалося. Велосипед став найпоширенішою дорожньою машиною в світі.
Правила руху на велосипеді (мопеді)
Сьогодні у світі випускається величезна кількість велосипедів для дорослих і дітей. Наявність такої великої кількості велосипедів на дорогах і вулицях міст набагато ускладнює рух механічних транспортних засобів, навіть при ідеальному виконанні велосипедистами правил дорожнього руху.
Велосипед, як транспортний засіб, має свої особливості - він дуже маневрений і недостатньо стійкий, особливо при поворотах. До того ж, швидкість руху велосипедистів значно відрізняється від швидкості руху мотоциклів, автомобілів, тролейбусів, автобусів.
Як не дивись, велосипед є транспортним засобом, а велосипедист – його водієм, тому йому необхідно знати правила дорожнього руху так само, як водію автомобіля або мотоцикла. До водіїв велосипеда пред'являються вимоги, викладені в тих пунктах Правил, в яких міститься формулювання "водій транспортного засобу" без конкретизації виду транспортного засобу (механічний, загального користування тощо). У правилах дорожнього руху для велосипедистів виділений спеціальний розділ. Наводимо його зміст:
Вимоги до водіїв мопедів і велосипедів
    Рухатися по дорозі на мопедах дозволяється особам, які досягли 16-річного, на велосипедах - 14-річного віку.
    Для водіїв мопедів і велосипедів місцевими органами виконавчої влади може бути встановлена картка, в яку заноситься інформація про водія і яку водії мопедів чи велосипедів у такому разі повинні мати при собі.
    Мопеди і велосипеди повинні бути обладнані звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду - білого кольору, по боках - оранжевого, ззаду - червоного. Для руху в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості на мопеді необхідно увімкнути освітлення, на велосипеді - ліхтар (фару).
    Водії мопедів і велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.
    Колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80-100 м.
    Водії мопедів і велосипедів можуть перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати транспортним засобом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.
    Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, водії мопедів і велосипедів зобов'язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.

Немає коментарів:

Дописати коментар